Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

Faggotry στα MMO

Ναι αγαπητοί μου, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για ένα θέμα που καίει. Πόσο faggotry υπάρχει στα αναθεματισμένα τα  MMO. Και μη βιαστείτε να προδικάσετε ότι θα κράξω τους καμένους που ασχολούνται μ' αυτά και είναι σπυριάρηδες άζωοι κτλ γιατί δεν είμαι οπαδός αυτής της άποψης. Έχω τσουρουφλιστεί και 'γω με κάμποσα από αυτά και μια χαρά ομορφόπαιδο είμαι(!)...

Θα το πάμε το θέμα πέρα από αυτό το επίπεδο. Θα το πάμε βαθιά, από τη μεριά του καμένου gamer και του developer. Θα αναρωτηθούμε τι έχει να ζηλέψει ένα ΜΜΟ από ένα single-player. Η απάντηση είναι απλή και έγκειται σε μια έννοια που λέγεται latency. Τι είναι το latency; Είναι η καθυστέρηση που μετράται από τη στιγμή που θα πατήσεις το πλήκτρο, μέχρι να δεις κάποια αντίδραση στην οθόνη. "Μα δεν υπάρχει καμία!". Λάθος αδαή και ταραμά φίλε μου υπάρχει μια απειροελάχιστη που δε την αντιλαμβάνεσαι γιατί το πληκτρολόγιό σου είναι κοντά στον υπολογιστή σου και ο υπολογιστής κοντά στην οθόνη σου.

Στο Ίντερνετ τα πράματα είναι αλλιώς. Σκέψου για κάθε ενέργειά σου να πρέπει να σταλεί ένα μηνυματάκι σε έναν σέρβερ, σε γραμμές μικρότερης χωρητικότητας από τη USB του πληκτρολογίου σου και να πρέπει να περιμένεις απόκριση από τον σέρβερ για να δεις αντίδραση. Και τα δεδομένα που στέλνεις στο Interet έχουν και ενα σωρό παραπανίσιες επικεφαλίδες. Και ο σέρβερ εξυπηρετεί εκατοντάδες άτομα ταυτόχρονα. Και όταν είσαι κοντά με άλλα 5 άτομα πρέπει να σου στέλνει πληροφορίες για την κίνηση τους, και παρομοίως και σ' αυτούς. "Μα έχω DSL." Όταν βγήκε το αγαπημένο σου ΜΜΟ πριν 6 χρόνια (λέω ένα νούμερο τυχαία τώρα) είχες DSL; Όχι, τοτε βλέπαμε ISDN 128kbps και λέγαμε "ΤΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΟ;". Γι' αυτό και τα ΜΜΟ που βγήκανε τότε αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν κάποιες συμβάσεις:

Tab-locking/Auto aim
 Δεν σημαδεύεις. Δε χρειάζεται να σημαδέψεις. Πατάς το Tab και ο στόχος κλειδώνει αυτόματα. Το βέλος που ρίχνεις ξέρει πάντα το δρόμο για τον εχθρό.
Auto attack
 Τι να κουράζεσαι να κάνεις επιθέσεις; Ένα κλικ κάνεις και οι επιθέσεις γίνονται από μόνες τους κάθε 2 δευτερόλεπτα. Το animation βέβαια κρατάει 0,7 δευτερόλεπτα και εντωμεταξύ, όσο ο χαρακτήρας σου κοιτάει τον εχθρό με το ύφος της κουτσομούρας, προλαβαίνεις να φτιάξεις κανα τοστάκι.
Cooldown
ΔΕΝ μπορείς να ρίχνεις spell όποτε σου καπνίσει κύριος. Θα περιμένεις να τελειώσει το cooldown και μετά. Nightmare Mode: Global Cooldown, όπου όχι απλά δε μπορείς να κάνεις το ίδιο spell όποτε θέλεις αλλά και κανένα άλλο. Τέλεια.
Hit/Miss calculation
Επέκταση του auto aim που είπαμε πριν. Τι γαμάτο σκέφτηκαν για να αστοχείς και καμιά φορα; Να αστοχείς τυχαία! Το βλέπεις ότι η μπάλα φωτιάς που πέταξες χτύπησε τον εχθρό αλλά άμα πεταχτεί "Miss!" ρούφα τ αυγό σου. Το πιο γαμάτο που μου 'χει συμβεί είναι να μου πετάει πέτρα ο εχθρός, αλλάζω θέση να τ αποφύγω και η πέτρα ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΟΡΕΙΑ ΜΟΝΗ ΤΗΣ στον αέρα και με πετυχαίνει. Θεϊκό.
No collision detection
Λαλαλα είμαστε φτιαγμένοι από αφρό και περνάμε μέσα απ' τους εχθρούς, να μη φορτώνεται και ο σερβερούλης μας.
Casting time
Άλλη γελοιότητα κι αυτή, πρέπει να πει ένα κατεβατό 7 ώρες ο μάγος για να πετάξει μια μπάλα. Στο Oblivion γιατί γινόταν αμέσως;
Πήγαινε εκεί, σκότωσε 10 τερατάκια, φέρε πίσω τα κεφάλια τους.
Πρωτότυπο.
Γραφικά/Voice acting/Cutscenes (?)
Και που ξέρουμε ότι τα πισιά όλων των παιχτών μας τα αντέχουν; Κόψιμο.
Συνδρομές
Τα δίνουν. Χαζοί είμαστε να τις μειώσουμε;

Σας έπεισα; Το ήξερα. Δυο ερωτήσεις κάναν pop out στο μυαλό σας.

1. Και τι να παίζουμε;
Single player ή Team Fortress 2 :D
2. Κι αν είμαστε ορκισμένοι mmofags, υπάρχει ελπίδα να γλιτώσουμε απ το faggotry;
Ναι, αργά αλλά σταθερά η βιομηχανία παίρνει μπρος. Στο Warhammer: Age of Reckoning, υπάρχει collision detection. Tο Champions Online παινεύεται για το σχεδόν real-time σύστημα μάχης. Το Age of Conan τείνει σ αυτή τη πλευρά επίσης και έχει και καλό σύστημα διαλόγου. Το Aion υποτίθεται ότι θα 'ταν καλύτερο αλλά είναι τα ίδια σκατά (Lineage με φτερά). Το Fallen Earth έκανε κάποια σωστά βήματα, αλλά έχει gtp γραφικά. Το Tabula Rasa είχε λύσει πολλά από τα προβλήματα και ήταν γαμάτο (και όποιος πει το αντίθετο, να του ψοφήσει το χρυσόψαρο) αλλά έκλεισε. Οπότε που καταλήγουμε;

Ένα μήνα νωρίτερα να με ρωτούσατε, θα σας έλεγα σ' αυτό:



Ναι, δε λέω, η απόλυτη νίκη της τεχνολογίας έναντι στη μαγεία (και στο casting time!). Λίγες μέρες μετά τη κυκλοφορία όμως οι κριτικές που 'χει πάρει είναι μετριότατες, οπότε δε βάζω και το χέρι μου στη φωτιά. Οπότε το μόνο που μου 'χει μείνει να ελπίζω είναι αυτό:



Το εν λόγω trailer το 'χω δει πάνω απο 40 φορές, και πιστεύω ότι προμηνύει κάτι ΓΑΜΑΤΟ. Οψόμεθα.

ΥΓ: Τώρα ελπίζω να καταλαβαίνετε γιατί μισώ το Dragon Age Origins και τη σειρά Neverwinter. Single player με χειρισμό MMO;;;; ΓΙΑΤΙΙΙΙΙ;;;;

2 σχόλια:

  1. Γιατι έτσι λειτουργούσε το DnD ρε χαμένε, που ζείς; Και μια χαρά τους βολεύει να το υλοποιήσουν σε ΜΜΟ οτιδήποτε μπορεί να χρησιμοποιεί κανόνες DnD γιατι είναι εντελώς...ΜΜΟ-ποιήσιμο. Ειδικά για το HIT/MISS, αφού όλα υπολογιζόντουσαν με ζάρια, τι περίμενες και εσύ;

    Έχεις σε πολλά σημεία λάθος αλλα καταλαβαίνω οτι όλο αυτό γίνεται για ένα και μόνο λόγο. ΘΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΡΑΣΗ. Και εγώ θέλω, μαζί σου, καμία αντίρρηση. Απλά σκέψου οτι πολλοί όταν λένε RPG στην σήμερον ημέρα, θέλουν/εννοούν απλα μια υλοποίηση του DnD συστήματος μάχης (ή παρεμφερούς), 3-Δ μοντέλα και μια ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και ποιός είπε ότι το DnD δεν είναι shitload of fail? Λέω μια ιστοριούλα του πούτσου και ρίχνω ζάρια να δω αν κάνω damage. Εύκολα ήταν το πιο βαρετό 2ωρο της ζωής μου όταν το δοκίμασα.

    Απλά θέτω το ερώτημα: αν δεν υπήρχε ο παράγων latency θα ήταν πάλι έτσι; Αν, ναι τότε παραδίνομαι, σηκώνω τα χέρια ψηλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Άντε, πες και συ τη μαλακία σου...